Шумоізоляція автомобіля: проведення робіт. Частина 2

При проведенні шумоізоляції треба дотримуватися певного порядку дій і правил, які дозволять домогтися правильного ефекту. Давайте докладніше розглянемо особливості проведення робіт на різних ділянках кузова автомобіля.

Шумоізоляція дверей

Двері шумить необхідно обов’язково, тому що саме ця ділянка створює фундамент для побудови якісної акустичної системи. Це також дозволяє знизити зовнішній звуковий вплив і зробить тихим закриття дверей.

Підготовка дверей

Спочатку двері слід розібрати, потім зніміть повністю стару заводську ізоляцію, видаліть за допомогою розчинника залишки клею. Якщо після відкриття конструкції побачили, що всередині дуже брудно, рекомендується метал помити, а як поверхня висохне, її слід ретельно знежирити. Знежирення проводити слід завжди, це важливо, щоб матеріал надійно тримався.

Віброізоляція

Першим шаром рекомендується наносити каркасну решітку, в якості якої може використовуватися матеріал підвищеної жорсткості. Зазвичай це варіанти, для монтажу яких потрібен нагрів. Після охолодження вони стають більш жорсткими.

Потім поверхня зовнішньої стінки двері зсередини обклеюється по всій площі щільним віброізоляційним матеріалом, що має товщину 2-3 мм. Звичайно, при використанні більш товстого ефект буде відчутніше, але також збільшиться і навантаження на петлі, та й самі монтажні роботи будуть складнішими.

На наступному етапі матеріал клеїться з зовнішнього боку на внутрішню стінку двері. Зробити це можна різними способами, дивлячись якого ефекту хочете досягти:

  • стандартний — вся поверхня закочується одним основним матеріалом, його ж використовують і для забивання монтажних отворів;
  • посилений — в цьому випадку для обробки монтажних отворів використовується матеріал, який треба нагрівати, він забезпечить жорсткість;
  • професійний — найбільш ефективний, але і трудомісткий, в цьому варіанті отвори заклеюються алюмінієм або спеціальними стеклотканними накладками, а безпосередньо віброізоляція накладається вже поверх них.

Не забудьте залишити місце для прокладання проводки. Для зручності матеріал можна розрізати в відповідних місцях і вже під проводами потім з’єднати при приклеюванні, а можна частково прибрати дроти, закрити двері повністю (залишивши отвори, необхідні для кріплення) і потім повернути проводку назад. Необхідні ще додаткові отвори для кріплення пістонів, шурупів і напрямних, щоб потім можна було одягнути дверну обшивку. Проклеів матеріал, дивіться, щоб він не виходив за кордон, що покривається обшивкою. Не треба заклеювати рухливі деталі, наприклад, часто недосвідчені майстри можуть накласти ізоляційний матеріал на напрямні, що рухаються при натисканні кнопки відкриття/закриття.

Якщо мета — підвищити якість звучання музики в салоні, то рекомендується додатково встановити спеціальні проставки з дерева між металевим каркасом двері й динаміком. Висоту такої вставки треба брати з урахуванням відстані до обшивки, вона не повинна заважати при складанні двері.

Шумоізоляція

Шумопоглинальні матеріали наклеювати треба на внутрішню поверхню обшивки. Але якщо вона має нерівну та дуже складну форму, або там є ворс, то оптимальніше всього буде клеїти матеріал на віброізоляцію безпосередньо на стінку двері. Більшого ефекту ви досягнете, якщо візьмете шумоізоляцію з випуклою поверхнею.

Використовувати сплен і його аналоги — не кращий варіант при проведенні робіт в зоні дверей. З настанням холодів він може відклеїтися.

Якщо є проблема зі скрипом і скреготом в карті двері, то в місцях з’єднань можна використовувати ущільнювач-антискрип.

Шумоізоляція багажника

Проведення робіт в багажнику дозволяє вирішити відразу кілька проблем:

  • мінімізувати шум і гул, який проникає в салон зовні, особливо це актуально для власників хетчбеків і універсалів;
  • підняти звучання акустики на новий рівень, зокрема це стосується сабвуфера, тому що мінімізуються втрати через вібрацію металу в багажному відсіку;
  • скоротити втрату тепла.

Вібропоглинач, який піде на перший шар, брати краще товщиною 2-3 мм. Щоб підсилити ефект, на основних поверхнях, що резонують, треба клеїти матеріал товщій або можна зробити армуючу сітку, аналогічно тому, як це було зроблено в дверях.

Для покриття підлоги багажного відсіку підійде матеріал, який має гладку структуру. Для стінок і кришки краще брати шумоізоляцію з відкритою структурою. При проклейке стежте за тим, щоб матеріал прилягав щільно на всіх ділянках.

Шумоізоляція даху

Щоб знизити вплив звуків, що проникають з вулиці, і підвищити комфорт в салоні, обов’язково треба приділити увагу шумоізоляції даху. Ця процедура не тільки сприяє підвищенню якості передачі басів, але і помітно знижує втрату тепла. Також вас приємно порадує те, що під час дощу ви абсолютно нічого не почуєте, ніяких звуків від падаючих крапель не буде.

Готуючись до монтажу, слід звернути увагу на наступні моменти:

  • У жодному разі не можна заклеювати ребра жорсткості, якщо вони не будуть вентилюватися, то всередині почне збиратися волога, і цей конденсат потім може привести до неприємностей.
  • При проведенні демонтажу обшивки будьте обережні, краще за все робити це удвох.
  • Як і в дверях, дуже акуратно треба працювати з проводкою, стежте за тим, щоб нічого не пошкодилося, потім знайти обрив після збірки салону буде складно.

Шумоізоляція арок

Саме в зоні арок знаходяться джерела основного зовнішнього шуму, плюс ця ділянка постійно відчуває вібраційне навантаження. Якщо хочете істотно знизити шуми, то треба проводити комплексну шумоізоляцію арок.

Зовнішні роботи

Якщо на автомобілі встановлені локери, їх доведеться демонтувати. Із зовнішнього боку арки проклеюються вібропоглинаючим матеріалом товщиною 3 мм. Для обробки підкрилків підійде матеріал трохи легший.

Шумоізоляцію для зовнішніх робіт використовувати не рекомендується, навіть якщо це вологостійкий матеріал. Практика показала, що ефект від цього буде незначний. Краще використовувати цей матеріал для обробки з внутрішнього боку в салоні.

При проклейке ретельно розгладжуйте матеріал спеціальним валиком. Не повинно бути ніяких бульбашок і пустот, поверхня повинна вийти рівною та однорідною. Поверх рекомендується обробити всі ділянки рідкою гумою або іншим подібним складом. Це забезпечить додатковий захист поверхні від пескоструя, замаскує віброізоляцію та знизить шум, що виникає при ударі дрібних частинок об метал.